Pogreške koje dobri šefovi ne rade

Neovisno o tome koliko su vaše namjere dobre i neovisno o tome koliko iskustva kao poslodavac imate, ako ste šef, radit ćete pogreške i nema razloga da za sebe tražite isprike. Raditi pogreške sastavni je dio života - privatnog, pa tako i poslovnog.

Postoje dvije klasične vrste pogreški. Ipak, u pitanju su dvije različite vrste.

Neke pogreške su jednokratni događaji; brzo prepoznate u čemu ste pogriješili, naučite nešto iz toga i to više ne ponavljate. Odlika dobrog lidera je da pogreške ispravlja brzo.

Druga vrsta pogreški daleko je opasnija za 'zdravlje' tvrtke. To je kada pogrešku ne prepoznate i kada kronične pogreške postanu dio vašeg menadžerskog stila, uzrokuju probleme zaposlenicima, tvrtki, a na kraju i klijentima. One vas čine i 'lošim šefom' - a to nikada nije dobro.

Prema istraživanju o 'lošim šefovima' (da, i to postoji), 65 posto zaposlenika kaže da bi radije odabrali novog šefa nego povišicu.

Što je 'lošim šefovima' zajedničko?

Inc je sastavio popis 7 najčešćih pogrešaka koje loši šefovi rade:

1) Ne znaju komunicirati.

Informacija je moć koja zaposlenicima omogućava da svoj posao rade brže i točnije. Što je potpunija informacija koju zaposlenik od vas dobiva, brže će shvatiti što želite, prije će to moći izvršiti i kvalitetnije poslužiti kupce/klijente.

2) Kratkotrajne umjesto dugoročnih mjera.

Brzi popravci su zadovoljavajući, ali ne traju. Zastanite i uzmite si vremena kako biste došli do srži problema i razvili strategiju kako taj problem riješiti. Činite li manje od toga ne znači da ste problem riješili - samo ste ga odgodili na neko vrijeme.

3) Ne znaju delegirati.

Menadžer ne može sve napraviti sam niti bi to trebao pokušavati. Pokušavajući napraviti sve sami ne koristite svoje vrijeme i talent na najbolji mogući način, a istovremeno tratite potencijal vlastitih zaposlenika. Delegirajući posao zaposlenicima ostavljate sebi više prostora za preuzimanje zadataka kojima se morate baviti i činite svoje poslovanje učinkovitijim.

4) Ne postavljaju ciljeve zaposlenicima.

Nemojte ostaviti zaposlenike 'u mraku'. Kao šef imate zadatak razviti realne i dostižne ciljeve koji će vaše zaposlenike voditi prema onim rezultatima koji su ujedno i cilj vaše strategije razvoja tvrtke.

5) Odupiranje promjenama umjesto provođenje promjena.

Odupiranje promjenama u današnje vrijeme predstavlja strahovit gubitak vremena i energije. Istovremeno, daje prednost vašim konkurentima. Naučite prihvaćati i provoditi promjene u svojoj industriji te svaku novost pretvoriti u svoju korist.

6) Ne prepoznaju postignuća zaposlenika.

Puno je toga što možete učiniti kako biste nagradili zaposlenike koji pokazuju dobre rezultate. Primjerice, zahvaliti im za dobro obavljen posao - ništa vas ne košta, a nekome stvarno možete uljepšati dan.

7) Shvaćaju sve previše ozbiljno.

Osigurajte onakvo radno okruženje u kojem zaposlenici svakoga dana žele boraviti. To bi trebalo biti ugodno, pa čak i zabavno okruženje u kojem se svi osjećaju ugodno.