Vijesti

Inspekcija rada moći će zatvoriti tvrtke

 

Inspekcija rada i zaštite na radu od 1. siječnja iduće godine dobiva puno veće ovlasti, uključujući zatvaranje tvrtke zbog nezakonitog poslovanja, rekao je danas ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić te potvrdio kako od početka iduće godine ta inspekcija prelazi u njegovo ministarstvo.

 

Nakon utvrđivanja prekršaja, inspektori će izdavati upozorenje poslodavcu.

 

U slučaju da se utvrđene nezakonitosti ne isprave u roku 8 dana, kazne će biti puno veće nego sada, a kod većih nezakonitosti, moći će i zatvoriti tvrtku, izjavio je Mrsić novinarima nakon otvorenja Sajma poslova upitan za najave reorganizacije inspektorata.

 

To će, dodao je, uz ostalo omogućiti i novi zakon o inspekciji rada i zaštiti na radu, koji je u fazi izrade, a inspektorima će dati neovisnost i široke ovlasti.

 

Ocijenio je kako je inspekcija rada i zaštite na radu vrlo važna i izravno vezana uz Zakon o radu, a sadašnjom njezinom neučinkovitošću, kaže, nezadovoljni su i poslodavci i sindikati.

 

Vlada-smanjuje-place-i-mirovine

Nakon što je i treća rejting agencija snizila kreditni rejting Hrvatskoj, iz Banskih dvora su najavili paket reformskih mjera koje bi kratkoročno trebale smanjiti rashode.

I treća rejting agencija Fitch snizila je Hrvatskoj kreditni rejting u kategoriju neinvesticijskog, odnosno na razinu junka (smeća). Dakle, i ta agencija kao druge dvije najutjecajnije u svijetu, Standard & Poor's i Moody's, investitorima sugerira da je rizično ulagati u hrvatske obveznice, odnosno da se u tom slučaju radi o špekulativnom investiranju, piše Novi list. 


Nijemci će nam oteti i vozače kamiona

ajveće gospodarstvo Europske unije, ono u Njemčakoj, suočava se sa sve većom nestašicom vozača kamiona, a što će nužno dovesti do problema u opskrbi i rasta troškova prijevoza, i to u čitavoj Europi. Razloga za ovakvu situaciju je nekoliko - neatraktivnost zanimanja kamiondžije za mlade Nijemce, visoki troškovi stjecanja kvalifikacija, ukidanje vojne obveze ali ponajviše jeftina konkurencija iz novijih članica EU-a, posebice Bugarske i Rumunjske.

Hrvati bolji od većine
Hrvatska je za sada sigurna od odlijeva vozača kamiona jer nam je Njemačka, kao i većina zemalja zapadne Europe, uvela minimalno dvogodišnju zabranu zapošljavanja, a koja će se vrlo vjerojatno u konačnici protegnuti sve do sredine 2020. godine. Marijan Banelli, predsjednik udruge Hrvatski cestovni prijevoznici (HCP), kaže da su naši vozači među najkvalificiranijama u Europi te da je sigurno da će u slučaju otvaranja tržišta rada doći do stanovitog, ali vjerojatno ne zabrinjavajućeg, odlijeva kadrova.

“Mi smo dva koraka odmakli od većine ostalih u Europi po pitanju obučenosti vozača. Većina naših vozača završila je srednju prometnu škole, dok se u Europi najčešće radi o nekim tečajevima od šest mjeseci. Štoviše, da bi se prilagodili EU normama, mi smo čak morali ublažiti naše pravilnike o dobivanju kvalifikacija i omogućiti da kamionima upravljaju i ljudi bez strukovnog obrazovanja”, kaže Banelli.

U HCP-u za sada nisu zamijetili neke promjene nakon ulaska naše zemlje u EU, no kažu da će se neke konkretnije analize moći dati tek krajem godine. Naime, iako je 1. srpnja pristupila Uniji, Hrvatskoj je nametnuta dvogodišnja zabrana kabotaže. Konkretno, to znači da kamion s hrvatskim registrskim oznakama ne smije utovariti teret u Münchenu i istovari ga u Berlinu. No, s druge strane, kako pojašnjava Marijan Banelli, EU nije jedinstvena država pa je dopušteno da se, primjerice, teret utovari u Beču i istovari u Berlinu.

Kako piše Bloomberg, mladi Nijemci ne žele raditi posao koji podrazumijeva 10-satno radno vrijeme, a često i više, u nomadski uvjetima. Prosječni njemački vozač kamiona u kasnim je 50-ima i 40 posto njih će u narednom desetljeću u mirovinu, pokazuje analiza injženjerske tvrtke ZF Fridrichshafena. Standardi za upravljanje teškim kamionima su sve viši, a samim time i sve skupljiji.

I Španjolska uvela ograničenja za hrvatske radnike

Španjolska vlada odlučila je da će uvesti prijelazna ograničenja za hrvatske radnike nakon ulaska Hrvatske u EU 1. srpnja, doznaje se u ponedjeljak iz španjolskog veleposlanstva u Zagrebu.

  Takva odluka donijeta je zbog visoke nezaposlenosti u Španjolskoj, koja iznosi 27 posto u općoj populaciji, odnosno 52 posto među mladima.

Zamjena radne knjižice - elektronički zapis podataka

Člankom 299. Zakona o radu (NN, broj 149/09., 61/11. i 73/13. – dalje ZR) propisano je da s danom pristupanja Republike  Hrvatske  Europskoj uniji prestaju važiti odredbe članka 291. ZR-a koji normativno uređuju radnu knjižicu i postupanje poslodavca s radnom knjižicom. Prema odredbi članka 299. stavka 2. ZR-a poslodavac je obvezan najkasnije u roku od tri mjeseca od dana pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji vratiti radniku  radnu knjižicu. Prije povrata radne knjižice radniku, ovlaštena osoba poslodavca dužna je precrtati sve nepopunjene rubrike radne knjižice, uz pečat i potpis ovlaštene osobe. 

Nove šanse za posao u EU

Prvog srpnja EURES će progovoriti hrvatski i nezaposlenima iz najmlađe članice EU-a bit će lakše preko te europske mreže zavoda za zapošljavanje, poslati svoj životopis, otvoriti korisnički račun i kontaktirati s mogućim poslodavcima diljem Europe, piše Slobodna Dalmacija

Prva 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Zadnja